4,5G’de yerlilik hedefi aşıldı, gözler 5G’ye çevrildi

ABONE OL:google news abone ol butonu
Videoyu Aç 4,5G’de yerlilik hedefi aşıldı, gözler 5G’ye çevrildi
A
a

Türkiye’de 4,5G altyapısında yerlilik oranı yüzde 51’e yükselerek hedefi aşarken, 5G döneminde yüzde 60’a varan yeni hedefler belirlendi.

Türkiye’nin 2016 yılında kullanıma aldığı 4,5G teknolojisinde yerlilik oranı yüzde 51’e yükseldi. Böylece yüzde 45 olarak belirlenen hedef geride bırakıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre, telekomünikasyon altyapısında yerli ve milli üretimi artırmaya yönelik politikalar sonuç vermeye başladı.

Kademeli zorunluluklar etkili oldu

4,5G sürecinde operatörlere, şebeke yatırımlarında kademeli olarak yerli ürün kullanma zorunluluğu getirildi. İlk 4 yılda yüzde 30, ikinci 4 yılda yüzde 40, üçüncü dönemde ise en az yüzde 45 yerli malı kullanımı şart koşuldu. 2016’da yaklaşık yüzde 1 seviyesinde olan yerlilik oranı, yürütülen yatırımlar ve düzenlemelerle birlikte yüzde 51’e ulaştı.

5G’de daha yüksek hedefler belirlendi

Yeni nesil 5G altyapısında ise daha iddialı bir yol haritası devreye alındı. Buna göre ilk yıl en az yüzde 50, ikinci yıl yüzde 55, üçüncü yıl ve sonrasında ise en az yüzde 60 yerlilik hedefi uygulanacak. Bu yükümlülüklerin 30 Nisan 2029’a kadar devam edeceği belirtildi. Ayrıca KOBİ’lerin sistem içindeki payı da artırılarak yatırımlarda en az yüzde 15 oranında yerli küçük ve orta ölçekli üretici kullanımı zorunlu hale getirildi.

BTK koordinasyonunda yürütülen çalışmalar kapsamında teknik toplantılar, proje geliştirme süreçleri ve çalıştaylar devam ediyor. “Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi” kapsamında geliştirilen ürünlerin prototip çalışmaları da sürdürülüyor.

Kaynak : Haber Merkezi
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...