×

Orman yangınlarına karşı Bilecik’te kritik toplantı

Bilecik’in Gölpazarı ilçesinde düzenlenen koordinasyon toplantısında orman yangınlarına karşı yeni tedbirler ve sıkı denetim kararları alındı.

Bilecik’in Gölpazarı ilçesinde, yaz aylarında artan orman yangını riskine karşı alınacak tedbirler düzenlenen koordinasyon toplantısında ele alındı. Toplantıya Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç başkanlık ederken, kamu kurum amirleri ve bölgede faaliyet gösteren işletme temsilcileri katıldı.

Denetimler sıkılaşacak

Toplantıda ormanlık alanlara yakın bölgelerde anız ve bitki örtüsü yakılmasının kesin olarak yasaklanması kararlaştırıldı. Kurallara uymayanlara yönelik yasal işlem uygulanacağı vurgulandı. Ayrıca kırsal ve ormanlık bölgelerde çıkabilecek yangınlara hızlı müdahale için kurumların araç ve personel kapasitesinin entegre şekilde kullanılacağı ifade edildi.

Piknik alanlarına saat ve güvenlik kısıtlaması

Orman içi ve mesire alanlarında yapılan piknik faaliyetleri ile ticari işletmelerin faaliyetlerinin belirlenen saat kuralları çerçevesinde denetleneceği bildirildi. Denetimlerin yaz boyunca aralıksız sürdürüleceği belirtildi. Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç, ormanların korunmasının tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirterek, yaz aylarında artan risklere karşı koordineli şekilde hareket ettiklerini söyledi.